att se människor för de personer som de är

Ingen är perfekt och på senaste tid har jag inte varit den bästa personen. Men jag ångrade sakerna jag gjort och jag bad förlåt till en av mina vänner. Hon sa då en sak som fick mig att tänka efter. Hon sa ungefär: Linnea, det är okej. Jag ser inte dig för de sakerna du gör, jag ser dig som du är. Människor gör saker, även fast de inte vill. Jag ser dig för den du är.
Och det gjorde verkligen något i mig, jag stannade upp och tårarna kom. Det är ofta att vi dömer personer för vad de gör. Men om vi gör det så förstörs nog hela våra liv. För saker händer. Och det är viktigt att vi inte blir fast för saker. Vi är alla människor och synden är i världen. Vi gör saker som vi inte borde göra, och så är det bara. Jag har själv tänkt mycket illa om personer för att de kanske råkat säga något taskigt till mig eller gjort något annat dumt. Men jag vet själv att saker händer och man vet inte altid varför man gör som man gör. Så när min kompis skrev detta till mig så förändrade det verkligen mig, och det var på ett positivt sätt. Så med detta lilla inlägget vill jag att ni ska få med er att ni ska försöka tänka bra om personer. Att ni ska se personer för de personerna som de är, inte för vad de gör. Då blir allt mycket lättare!
GodBlessYou!

Kommentarer
Postat av: okänd

Varje stund vi söker Gud är värt att leva för.

Varje gång vi ger upp och inser att vi inte räcker till så hjälper Gud oss.

För sanningen är att det finns ingen som duger.

Det finns ingen som räcker till.

Det finns ingen som klarar gå den smala vägen.

Det finns ingen som i varje ögonblick gör de rätta besluten.

Det finns ingen som klarar av det som står i bibeln.

Jesus dog och tog all vår synd och alla våra brister på korset så att när vi står inför honom på domens dag så låter han oss gå förbi fläckfria utan synd.

Allt vi behöver göra är att be om Guds förlåtelse så är det vi gjort i Guds ögon för evigt förlåtet.

Och för att undvika att återigen misslyckas så måste vi fylla våra liv med det som är sant.

Leva rent och undvika det som inte är sanning.



Jag gillar den gamla goa knäckebrödsreklamen för Axa (om jag inte minns fel) eller kanske är det ett TV-program? Hursomhelst så är dess slogan:

"Du blir vad du äter!"

Och oavsett om det är mat vi stoppar i oss eller någonting annat så kommer våra liv tillslut riktas mot det som vi fyller våra liv med.



Jag kan förenkla lite mer, om vi lever efter allt vad som skrivs och sägs i TV/Media så kommer hela vårat liv vara falskt och vi kommer få svårt att se vad som är sant/falskt. Läs - Matt 6:22-23

Låt ingen trycka ner dig och säga att du inte duger för att tack vare Jesus så duger alla.

Efter världens system så duger ingen före en photoshopredigering men i Guds ögon så är vi alla unika. I respekt för Gud för att han skapade oss till sin avbild(dvs vi är lika honom) så se inte ner på dig själv och klaga inte på Gud för att du är skapad som du är. Du är skapad av en orsak och det är värt att lovprisa Gud för.



Nu kan du tänka vad är det här för en idiot som bara skriver en massa gojja utan att förklara vem det är. Du känner mig inte, men vi har träffats och jag ser stor potential hos dig. Låt Gud använda dig varje dag. Han vill göra det! Det är då saker och ting börjar hända som vi inte ens kan drömma om.



Jag vill ge dig två bibelord.

Matteus 6:25-34

Matteus 7:24-27

2011-08-16 @ 02:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0