Det vardagliga brödet

Jag tror helt och fullt på att Bibeln ska vara en del av vardagen. Bibeln är Guds ord, genom den kan han tala med oss och genom det kan vi hålla våran relation till honom levande. Visst,
Gud kan föra sin talan till oss på många sätt, men Bibeln är det vanligaste!

Det som kan vara så svårt att förstå är att Bibeln faktiskt ska vara det dagliga brödet, något man får i sig varje dag, inte någon kaka man tar vid speciella tillfällen. Det är så svårt att förstå och därför tror jag det är viktigt att vi påminner oss om det.

Gud vill tala med dig och genom att läsa Bibeln så ger du honom ett tillfälle att få göra det. Kanske finns det en mening med att Guds ord ska vara det dagliga brödet för kristna. Det kanske är för att du ska hålla din relation till Gud levande. För min del, så är Bibeln jätte viktig för mig när det gäller min relation till Gud. Det är oftast det han talar genom till mig. Kanske kan det också vara så för dig? Varför inte öppna din Bibel och se?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0