En gammal mobil med viktigt budskap

I slutet av förra året började jag gå tillbaka till användningen av riktiga telefoner, gamla hederliga knappmobiler. Vilket betydde att jag slutade använda min touchmobil. Så sen dess har jag inte varit på den mobilen överhuvudtaget förräns nu precis, när jag skulle gå in och kolla några gamla anteckningar. Jag sätter den på laddningen och sätter igång den, och när jag gjort det ploppar en sak upp på skärmen. En pop-up sak med text. Innan jag började läsa så förstod jag inte varför det kom upp, men den tanken försvann genast när jag hade läst texten. Texten löd såhär:
''Till och med 5 minuter med Bibeln kan göra stor skillnad för din dag. Vill du pröva?''

Jag tappade nästan hakan, och självklart var jag tvungen att hämta min Bibel för att läsa lite. Det kändes som om det var Gud som hade sagt det till mig, för jag gör något jag inte brukar göra, sätta på en gammal mobil och helt plötsligt kommer den här texten upp(vilket jag aldrig sätt den göra innan), och tro det eller ej, men för mig var det ett slags bönesvar. För jag är rätt seg ibland med att läsa Bibeln, man skapar inte alltid tid för att göra det. Det kan vara rätt jobbigt att pussla ihop tiden, men bara för att den texten kom upp där så fick det mig att än en gång inse hur viktigt det är att läsa Bibeln. För texten hade rätt, för att endast spendera så liten tid med Guds ord kan göra stor skillnad för en.

Jag vet i mitt hjärta att det är viktigt, jag är medveten om att det är så, men världen runt omkring oss tycks vara mycket viktigare ibland. Men just idag, så vill jag utmana både dig och mig. Jag vill utmanar mig själv men också dig med till att iallafall läsa 5 minuter i Bibeln varje dag, eller hinner du bara med 3 minuter så är det okej. För som sagt, en så liten tid kan göra stor skillnad!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0