Alla hjärtans dag!

Idag var det alla hjärtans dag vilket nog ingen av er har missat. Vad passar bättre då än att skriva om just kärlek?
-
Jag var hos min pojkvän i Växjö idag för att fira alla hjärtans dag tillsammans med honom och på bussen hem började många tankar att snurras i mitt huvud. Jag började kolla runt på alla människor som satt i bussen och tänkte på hur underbart bra Gud har skapat just dem. Jag kände ingen på bussen alls men tänk att bara få tänka och undra hur personerna är och vad som är speciellt för de. Faktum är att Kärlek är mer än just kärlek mellan tjej och kille, den finns ju i alla våra relationer. Det behöver inte vara till en nära vän, det kan vara till medmänniskan som du inte känner. Att älska andra är viktigt i livet och vi behöver alla kärlek.
-
Det finns faktiskt en som älskar oss så mycket, en som till och med offrade sin ende son son för att kunna få vara med oss, just pågrund av hans kärlek till oss. Jag vet, jag har pratat om detta innan, men jag fortsätter att dra upp detta för att det är sant. Gud älskade oss så mycket då, han älskar oss fortfarande och han kommer alltid att fortsätta göra det. Vi behöver då alla kärlek och Guds kärlek finns alltid där.
-
Så Alla hjärtans dag handlar alltså om andra inte om oss själva. Det handlar om att älska andra och att bry sig andra. Vare sig du bestämmer dig idag för att älska andra eller inte så är du iallafall inte övergiven. Nej, för du är älskad, kom ihåg det ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0