jordens perfektion

Se bara hur jorden snurrar, den snurrar ett varv varje dygn, alltid samma fart. Solen skiner alltid lika mycket, även om molnen kanske är i vägen och täcker den så skiner alltid solen i vilket fall. Det kanske börjar regna, det kan vara mysigt, eller väldigt obehagligt, men för blommarna och växterna är det bra. Som behöver både sol och vatten, så de kan växa och bli så fina.

Jag tror inte att det som finns är till av en slump. Jag tror verkligen att Gud har skapat den så underbar som den är. Bara kolla runt dig alltså. Allt är så perfekt! Albert Einstein sa; ''Den som ser universums perfektion och ändå förnekar Guds existens är en dåre'' För universum är så perfekt, att det inte skulle kunna uppstå av sig själv.
Bibeltexter kan ge oss svaret:
-''I begynnelsen skapade Gud himmel och jord'' - 1 mos 1:1
Gud skapade alltså universum. Iallafall himmel och jord.
-Människan är ett anat exemepel på perfektion. Skulle mannen och kvinnan komma så perfekta av en bakterie? Nej. Gud skapade människorna som man och kvinna. Som ett. Perfekt match liksom.
''Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne. Som man och kvinna skapade han dem'' - 1 mos 1:7

Det finns så många mer exempel. Jag åkte flyg i augusti när jag hade varit i Turkiet och kollade ut på jorden och molnen, och det enda man kan säga är att Gud har skapat allt så underbart. Tänk på det nästa gång du flyger. Du behöver inte tänka så bara just då, du kan se perfektionen runt omkring dig, på din cykelrunda eller något annat. och jag säger bara det till dig som bara tror att jag snackar massa gojja. Kolla runt om dig. Tror du verkligen det kom från ingenting? Se bara perfektionen. För den är makalös!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste bara säga att din blogg är sjukt bra!

Har aldrig läst en mer inspirerande blogg,älskar den!

Du verkar vara en otroligt bra tjej som vågar stå för det du tror på,du inspirerar mig något otroligt mycket.

BLESSYOU!<3

2011-09-26 @ 21:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0