Fotsteg i sanden

En man hade en en dröm en natt
Han drömde att han vandrade på en strand tillsammans med Gud
Över himlen passerade scener ur hans liv

För varje scen såg han att det var två par fotavtryck
i sanden, det ena tillhörde honom själv och
det andra tillhörde Gud
Då det sista scenerna passerat förbi, såg han
att det var par fotavtryck i sanden

Han lade märke till att flera gånger
längs den smala livs stigen var 
det endast ett par fotavtryck 
Han såg också att det var vid de tillfällen som han hade det mest besvärligt 
De svåraste ögonblicken i hans liv
Detta plågade honom svårt och han sade:

"Gud, du lovade att från det ögonblick
jag bestämde mig att följa dig skulle du gå vid min sida hela tiden. 
Jag har sett att under det svåraste stunderna i mitt liv är det
bara ett par fotavtryck i sanden. 
-då lämnade du mig."


Gud svarade. "Min son, mitt kära älskade barn,
jag tycker så mycket om dig, och jag har aldrig 
lämnat dig. Det är riktigt att under din svåraste tid
i livet med nederlag och besvikelser, så kan du bara se ett par fotavtryck
-då bar jag dig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0