ett brev till dig

Kära vän!

Jag måste sända ett brev för att tala om hur mycket jag älskar dig. Hur mår du?

 

Jag såg dig igår när du talade med dina vänner. Jag hoppades du skulle tala med mig också. När kvällen kom, gav jag dig en solnedgång för att avsluta din dag och ge dig vila. Jag väntade på dig.

 

Men du kom aldrig.

 

O, ja. det gör ont. men Jag älskar dig ändå därför att jag är din vän. När du skulle somna, längtade jag efter att stilla, stilla få röra vid din panna.
Men du glömde visst av mig.
Du vaknade på morgonen och rusade upp, inte heller då talade du med mig.
Jag grät, mina tårar var i regnet, jag har ju så många gåvor att ge till dig.
Varför vill du inte ta emot dem?

 

Du ser också ledsen ut idag. så sliten och sårad. Det gör ont I mitt hjärta, för jag förstår. Mina vänner sårar mig många gånger också.

 

O, om du bara ville lyssna på mig!

 

Jag försöker tala om för dig att jag älskar dig. Jag viskar det i trådens löv och andas det i blommornas färger. Jag ropar till dig genom bergsforsarna och ger fåglarna kärlekssånger att sjunga. Jag omsluter dig med mitt varma solsken och parfymerar luften med mitt väsen. Min kärlek till dig är djupare än havet och överträffar din allra starkaste längtan.

 

Jag vet hur svårt det är på jorden.
Jag vet verkligen det och vill hjälpa dig.
Jag vill så gärna att du ska möta min far.
Han vill också hjälpa dig. Sådan är min far, förstår du.
Bara ropa på mig, fråga mig, tala med mig!
Jag har så mycket att dela med dig.

 

Men nu vill jag inte störa dig längre.
Du är fri att välja.

Du får själv avgöra.

 

Jag har valt dig och därför väntar jag.

 

Med varma hälsningar

Jesus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0