Att se Gud genom andra människor.

Det här inlägget kommer inte handla om vad som helst, inte heller om något filmtips eller så som i de senaste inläggen. Detta inlägget kommer handla om en person. En speciell person. Nämligen om min morfar! Morfar Sigge! Speciellt min morfar har styrkt mig och min tro så sjukt mycket. Jag skulle nog faktiskt inte tro så som jag gör idag om det inte vore för honom. För han har verkligen funnits där för mig och han är verkligen en förebild för mig. När han börjar prata om Gud och under han har varit med om så kan man bara inte sluta lyssna. En sak som han varit med om stod faktiskt med i en tidning en gång och jag kan väl likaväl berätta lite här också. Min morfar hade mycket migrän för ungefär 20 år sedan. Han hade en väldigans problem med det hela tiden. Han var på midsommarkonferensen på Ralingsås då en engelsman predikade och bad alla med migrän ställa sig upp i bänkarna. Morfar ställde sig då upp och han kände en varm ström gå uppifrån och ner. Det var otroligt starkt och stort säger han. Gud helade honom där han stod. Sedan dess har han aldrig haft migrän. Sjukt häftigt är det verkligen. Morfar har med alla sina berättelser styrkt mig och jag vill verkligen tacka honom. Iochmed att jag vet att han läser bloggen ibland så kanske han ser det, så isåfall, tack morfar! Alltså, genom att träffa min morfar förstår jag att Gud är god, för jag kan verkligen se Gud i honom. Han är en person som ber hela tiden. Han var här senast igår och innan han gick sa han; Linnea, jag ber för dig och jag ska fortsätta be.
Min morfar verkligen älskar folk och vill andras bästa. Han ser vad som är rätt och fel och gör som man bör göra. Han är en underbar person. Så endast genom honom, så förstår jag att Gud är stor!
-Alla ska förstå att ni är mina lärjungar om ni visar varandra kärlek-Joh13:35
Bless!

Kommentarer
Postat av: Mia

Mor och farföräldrar är bra. Min mormor har fått betyda mycket för mig. :-)

2011-09-06 @ 22:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0