where is the love?

Okej, för er som inte vet eller kanske glömt så kommer jag från Ljungby. Kommer ifrån vet jag inte men jag bor här. Förr var Ljungby helt dött, men trots allt så var det rätt mycket goare då än nu. På mindre än en vecka så händer saker i Ljungby men istället så dör människor.
........................................................
Får jag säga något om det här så måste jag bara säga att vi lever i en så sjuk värld. Jag ber till Gud att han ska hjälpa oss, för det här är inte kul. Jag vet, jag vet.. människor dör varje dag. Människor dör där det är krig och så, men vi kanske inte reagerar så mycket på det för att vi är så vana vid det. Men händer det i staden där man bor, och det snackas om det överallt vart man än går? Okej, då blir det nästan lite för mycket.
........................................................
Jag la i somras ut låten ''where is the love'' här på bloggen, ungefär vid den tiden då allt hände i Norge. men det är en låt jag tänker lägga ut än en gång. För det är verkligen det jag undrar. Vart är kärleken? Var är den? Människor blir mördade runt omkring oss. Visst nu är det inte klart vem som mördat personerna i Ljungby. Men någon är det ju, och oftast är det kanske av hat det är gjort. Det händer överallt, och det är absolut inte gjort pågrund av kärlek.
........................................................
I Matt 5:43f står det: Ni har hört att det blev sagt: Du skall älska din nästa och hata dinfiende. Men jag säger er: älska era fiender och be för dem som förföljer er;
men ändå så dör folk hela tiden, både av krig och mord.
Så jag undrar just det.. Where is the love?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0