religionsbok?

Allt började med att jag skulle plugga. Det är en lördag men har man för mycket plugg så måste man plugga en dag som denna också. Ja men iallafall, jag öppnar religionsboken för det är religion vi jobbar med. Jag läste först igenom allt om hinduismen som vi ska ha i ett arbete, jag la sedan ihop boken och när jag skulle öppna den igen kom jag upp på en sida om bibeln. Sidorna om bibeln och kristna var ungefär 100 sidor men jag kollade igenom lite smått men började bli mer och mer irriterad. Nu kanske ni tror att jag alltid är sur men de är jag inte.
-
På fler och fler sidor kom det upp kommentarer om att bibeln inte är sann och att de är påhittat och ju mer jag läser, ju mer panik får jag. Jag kan bara inte förstå varför alla alltid är tvungna att hacka ner på det? Under de senaste veckorna har vi gått igenom Judendomen, Islam och Hinduismen, men ingenstans om de religionerna är det några dåliga kommenterar. Det står bara positiva saker och vad de tror på. Om kristendomen står de endast att deras bibel är påhittad och att Gud nog inte finns. Men hallå?!
-
Det är ju bara massa lögner. Det finns en Gud och han älskar dig och mig. Bibeln är Guds ord och genom den kan han tala till oss. Så är det bara. Finns inte mer och säga. Vi måste alla akta oss för att inte bli lurade av all skit som finns. Alla smygkommentarer här och där. Vi måste hålla fast vid att Gud finns på riktigt, vi måste stå upp för det och vi måste sprida det till andra människor så att de en dag kan förstå det också! Amen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0