Nick Vujicic

Jag var idag hos mina kusiner och firade min farfar när vi började samtala om Nick Vujicic. Han är inte vilken person som helst, han är inte som alla andra för han har inga ben eller armar. Han har endast en liten stump till fot. Det är han på bilden här neranför.
För några veckor sen när jag hade läst ut boken '' Himlen finns på riktigt'' så bad jag mamma köpa en ny bok till mig som jag kunde läsa. Då köpte hon just Nicks bok om hans liv. Jag har inte läst den, men de är något jag nu känner mig tvungen till att göra! Men det var inte därför vi började snacka om honom idag. Det hela började med att min farmors och farfars kompisar hade sett ett program där de intervjuade honom på en kanal från Chile.
-
Berättelsen tog tag i hela mig och jag var direkt tvungen att söka upp det på internet när jag kom hem. Jag hittade ett videoklipp på youtube och började kolla.
-
Saken var den att han kom till Chile för en intervju om hans bok och Nick berättade allt om sitt liv, allt som hänt och varför han aldrig ger upp. Nick var mobbad när han var liten och ville bara dö. För han kände sig värdelös, men genom ett enda bibelord fick han möta Gud, det var genom ett bibelord om att han var älskad och värdefull och han blev kristen. Efter den dagen har han aldrig gett upp.
-
Han som intervjuade hette Felipe och han skulle nästan direkt efter inspelningen på ett flygplan men han berättade då innan för Nick att han var trött på sitt liv. Att han inte ville leva som han gjorde längre. Han tog tillslut emot Jesus och han åkte iväg. Det var inte det att han tog emot Jesus som gjorde mig något. Utan det var de som hände en stund efter. Han gick på planet och under färden så störtade planet och han Felipe omkom. De hade hittat en dagbok skriven av han ibland flygplans resterna och där stod de något istil med att han nu kunde få komma till himlen. Att han skullekomma till himlen en dag.
-
Och tänk, tänk om inte Nick hade varit där den dagen. Då kanske Felipe inte hade blivit kristen och kommit till himlen, men nu blev det så. Tänk vilket underbart. Visst, det var absolut inte bra att han dog, men just grejen att han blev kristen precis innan han dog. Han hade en sista chans och han tog den, det är ju inte många som gör det. Jag känner bara att denna berättelsen om vad som hände verkligen säger något till mig, och jag hoppas den säger något till dig också! ♥¨
-
-
-
Genom att trycka här -> Nick och Felipe
så kan ni komma till filmklippet, klippet är på spanska så kan man inte spanska så förstår ni nog inte så mycket ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0