min fråga är varför.. varför?!

Okej, just nu är jag inte så glad. Jag är inte glad och de har jag en anledning till.
Min fråga är varför.. Varför kyrkor ska ha någon emot andra kyrkor? Varför en kyrka tycker de är konkurens om en annan kyrka gör något? Alltså allvarligt, hallå?! Vi kan börja med vad kyrkan gör, vad man som församling gör. Oftast älskar man ju Gud och vill upphöja honom? De är ju nog det de flesta i kyrkan gör. Man älskar varandra dessutom och vill nå ut till andra människor om sin tro? Eller jag antar att de flesta vill de för det har Gud sagt åt oss att göra.

Så... om nu kyrkan: 1. älskar Gud. 2. älskar varandra. 3. vill nå ut.
Vad är problemet? Varför är de sånna problem då? Jag tänker ta ett exempel nu, och det är om tältmötena som var i Ljungby. Man har möten i ett tält och tältet låg nu mitt i stan. Massa folk såg de och var intresserade att komma. Många människor som inte skulle gå in på en söndag till söndagsgudstjänt i kyrkan kanske känner att de kan gå till sånt möte för att de inte är i kyrkan, och kolla? Då når man ut till folk. Vi måste anpassa oss på ett sätt om vi vill nå ut till tonåringar, vi måste anpassa oss på ett annat sätt om vi vill nå ut till barn och ett annat sätt om vi vill nå ut till de äldre. Men istället, så trycker kyrkorna ner de som gör tältmötena bara för de är ''konkurens'' mot deras kyrka. Att folk i en vanlig kyrka inte vill gå på tältmöte för att de är en annan kyrka som håller i det? Jag säger bara lägg av!

Men vet du vad? Vet du vad?! De som anordnar de kanske når ut till folk som din kyrka inte skulle kunna göra genom att ha vanliga söndagsgudstjänster? Det var hur många som helst som ville ha förbön och som tog emot Jesus genom tältmöten. Så vad är problemet? Vi kristna vill nå ut till människor? Och om människorna får reda på Jesus via den kyrkan eller en annan, spela roll? Den personen kanske kommer till tro och blir kristen. Och de är ju de som vi alla vill tillsammans? Varför inte bara älska människor runt omkring oss, och de gäller även de i andra kyrkor. Älska de istället för att hata! Visst du kanske inte gillar de, men ha bara en tanke i huvudet, att folk kan bli nådda och få del av Jesus i sitt liv med hjälp av andra än bara dig!

Nu menar jag inte att jag är arg på just dig eller dig. Jag menar bara att vi måste tänka på de här sakerna. Jag vill av hela mitt liv nå ut till människor och låta de förstå vem Gud är. Är de bara jag? Nej de tror jag inte. Så tänk på de. För de gör ont i hela mig när kristna gör så,

I Rom 12:4-5 så står det om oss kristna. Om var vi är, de står : Ty liksom vi har en enda kropp men med många lemmar, alla med olika uppgifter, så utgör vi, fast många, en enda kropp i Kristus, men var för sig är vi lemmar som är till för varandra.
Vi kristna är alla i Jesus Kristus en enda kropp. Och vi är var för sig lemmar som är till för varandra. Tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0