Hör Gud våra böner?

Ja, att Gud hör bön, det har ni säkert hört innan. Frågan är om ni själva vet det? Har Gud någon gång svarat på någon av dina böner?

Under de sista dagarna har jag bara märkt mer och mer hur Gud svarar på böner. Att han faktiskt hör mina böner och besvarar de. Mycket av de handlar om skolan och kompisar. Jag har nog inte varit så glad på sjukt länge. Jag bara ser hur allt jag bett om blomstrar fram sakta men försiktigt i skolan. Så jag tror verkligen inte att det är jag som gjort något av det, utan det är Gud som gjort allt!

I Matteus 7:7 i Bibeln står det:
Be, så ska ni få. Sök, så ska ni finna. Bulta, så ska dörren öppnas.


Jag har bett, bett, och bett, och nu? Nu håller dörren sakta men säkert på att öppnas. Gud är så god!
Så varför inte testa be själv? Allt kommer inte komma på en gång, man kan få bönesvar efter en långtid. Men grejen är det att man aldrig få ge upp. Gud hör din bön, och någon dag kommer han besvara på den!
Bless!♥

Kommentarer
Postat av: derrick rukundo

hej! jag kan säga att GUd hör ben och han känner alla oavsett hur man är som person,stor lite... jag kan berättar nåt som har hänt med mig när jag var 14 år:jag var i skolan så jag gjort fel i skolan, så jag skull välja får stryk eller jobba i skolområde.Jag välde jobba i stället att får stryk.när jag sluttade och det var dags börjar i kyrka ungdoms köer,jag gick där men jag var sjuk och hade hud-värk för att jag jobbade på solen.När var där jag log bara på bänk i kyrkan.Jag kunde inte gör nåt.Jag kom ihåg bara ett ord som har sakt:Gud god hjälp mig!! för Gud är god alltid så sände en man som gick på gatan som jag inte känner, han skulle går annanstans men det gick inte.Han kom upp i kyrkan och liftade händerna på mig och sa GUd god jag be i jesus namn att Derrick ska blir frisk.Han kände inte mig innan men för att GUd är god alltid jag blev frisk!! på den dag kände jag att GUd känner mig oavsett hur är.tills nu GUd svarar på mina bön alltid när be honom!.

2011-10-28 @ 23:07:15
Postat av: Anonym

Hej där! Ville bara säga att du gör ett grymt bra jobb med denna blogg! Du skriver ju superbra saker verkligen. :) Härligt att se att du vågar stå upp för din tro!

Blessings!

2011-10-29 @ 09:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0