History Makers

Jag var nu i helgen på Visions konferansen i Värnamo. Temat var History Makers, men History Makers är också ett tema för mitt liv. Så allt de sa handlade först och främst om att vara en History Maker och de talade också om att vara just helhjärtad och älska Gud. Vilket min morfar också talade om igårkväll på bönen i min kyrka. Att vara helhjärtad och inte halvhjärtad. Att vara varm eller kall men inte ljummen. Jag vill inte vara kall, och inte ljummen. Jag vill vara varm, jag vill vara helhjärtad!

Min morfar läste ur Uppenbarelseboken 3:14-16 där det står:

Och skriv till äng­eln för försam­ling­en i La­o­di­keia: Så säger han som är Amen, det trovärdi­ga och san­na vitt­net, början till Guds ska­pel­se. Jag känner di­na gärning­ar, du är var­ken kall el­ler varm. Om du ändå vo­re kall el­ler varm! Men nu är du ljum och var­ken varm el­ler kall, och därför skall jag spy ut dig ur min mun.

Jesus säger det, att han känner det du gör och vet hur du är. Är man varm, så är man helhjärtad. Är man kall är man inget hjärta alls. Är du ljummen så är du halvhjärtad. Men Gud vill inte ha oss ljumna och halvhjärtade. Han vill att vi ska vara varma, att vi ska vara helhjärtade. Gud har älskat oss och gör det fortfarande, han började vara helhjärtad för dig och mig. Nu väntar han bara på ett gensvar, ditt gensvar.

Så jag tänkte fråga dig denna fråga, samma fråga som min morfar sa till mig: Vad är du? Hur är du? Är du varm? Är du kall eller kanske ljummen?

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Jag vill bara säga vilken bra blogg du har och vad stark du är! Jag är med i pingstkyrkan i Värnamo och har varit med och producerat Vision, hoppas ni haft det bra:)

Din blogg inspirerar mig verkligen och jag imponeras av hur du skriver om din tro. Starkt skulle jag säga:) Nu vet jag ju inte alls hur gammal du är men det spelar väl egentligen ingen roll.



Jag undrar, får jag berätta om din blogg på fredag på vårt ungdomsmöte? Vi har många unga tjejer o killar som jag tror skulle ha nytta av din blogg! Du får självklart säga nej om det inte känns bra eller så. Tack på förhand! :)

2011-11-07 @ 21:54:31
Postat av: Linnea

sv; Hej Louise! Hoppas du ser detta! Vad glad jag blev nu att du tyckte om det! Ja vision var väldigt bra som vanligt och jag bara älskar det! Jo jag är 15 år och bara älskar att skriva här om min tro!



Det är klart att du får göra det! Bloggen är ju till för att andra ska läsa den, både kristna och okristna, så klart det är okej!

God Bless You!

:)

2011-11-08 @ 08:16:03
URL: http://iamsure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0