Bibeln

Vi vet alla att det är mycket roligare och intressantare att lyssna på något som hänt om personen som berättar, själv varit med om det. Det är ju inte lika kul om någon börjar berätta något som dens kompis, systers kusins morbror har varit med om? Nej, det tycker iallafall inte jag.

Ni kanske tror att Bibeln bara är påhittat, men se vad de står i 2 petrusbrevet 1:16-21:
Det var in­te några skick­ligt hop­dik­ta­de sa­gor jag bygg­de på när jag för er förkun­na­de vår her­re Je­su Kristi makt och hans an­komst, ut­an jag ha­de med eg­na ögon sett ho­nom i hans ma­jestät. Ty han mot­tog ära och härlig­het från Gud, sin fa­der, när en röst kom till ho­nom ur den­na ma­jestätis­ka härlig­het: ”Det­ta är min äls­ka­de son, ho­nom har jag ut­valt.” Den rösten hörde jag själv kom­ma från him­len när jag var med ho­nom på det he­li­ga ber­get. Nu kan vi ännu mer li­ta på pro­fe­tor­den. Dem bör ni låta ly­sa för er som en lam­pa i ett mörkt rum, tills da­gen gryr och mor­gon­stjärnan går upp i era hjärtan. Och framför allt skall ni tänka på att man ald­rig kan ty­da en pro­fe­tia i skrif­ten på egen hand. Ing­en pro­fe­tia har förmed­lats ge­nom mänsk­lig vil­ja, ut­an driv­na av he­lig an­de har människor ta­lat ord från Gud.

Alltså, så är det som står i Bibeln sant. Han skrev om det han själv hade sett, inte vad någon annan sett. Han berättade om det han hade varit med om, de saker han hade förstått och upplevt tillsammans med Jesus. Vilket jag tycker gör Bibeln mycket mer spännande. Bibeln är liksom inte bara påhittat snabbt ihop skrivet, det är historia för det är liksom vad som har hänt. Han skrev ju om det han hade varit med om, det han hade upplevt!

Så varför inte öppna en Bibel och kolla vad som står i den? För den är sann, ordet är verksamt, och den kan förändra ditt liv!
Bless!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ursäkta.

Men, du hänvisar alltså Bibelns trovärdighet och äkthet till Bibeln?



och därmed "Alltså, så är det som står i Bibeln sant."

Ja, men det verkar ju logiskt och bra.

2011-12-29 @ 14:54:05
Postat av: Hädisk Gudsförnekare som kommer brinna i helvetet

Är bibeln sann?

Ja, för det står i bibeln att den är det.



väx upp

2012-01-06 @ 15:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0