Jorden går under när det är dags, ingen vet när.

Just nu är alla rädda och tror att världen kommer att gå under. Visst, den kommer gå under någon gång men antagligen inte på lördag. Mannen som berättar att allt kommer hända sägs ha studerat bibeln och listat ut att det är just på lördag som det kommer att hända. Men den gamla gubben har missat lite fakta i bibeln. I bibeln berättas det om att jorden ska gå under men det står klart och tydligt;
''Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern''.
Matteusevangeliet 24:36
Han svarade: "Det är inte er sak att veta vilka tider och stunder Fadern i sin makt har fastställt''.
Apostlagärningarna 1:7
Bibeln pratar också om att det kommer komma falska profeter. Och man kan nog säga att han är en av dem. Så det är ingenting att vara rädd för. Iallafall inte denna veckan. Jag kommer nästan tycka synd om mannen när han vaknar upp på söndag och ingenting har hänt. Men visst, jorden kommer att gå under någon gång. Men när vet vi inte. Som det stod i matteus 24:36 att ingen vet det, inte ens änglarna i himlen och inte ens Sonen, alltså Jesus. inte ens Jesus själv vet det. Den enda som vet det är Fadern. Så om ni är så rädda för jordens undergång så borde ni nog tänka på vad som kommer efter livet på jorden och lev som om varje dag är den sista. Men för mig? Jag tänker inte bekymra mig för jag vet vart jag kommer. Jag tänker fortsätta skriva här, jag tänker fortsätta berätta om Jesus, och vet du vad det bästa med det är? Vet du varför jag egentligen gör det? Jag gör det för eran skull. Inte för min skull. Jag skriver inte här bara för jag tycker det är kul, utan jag skriver det för att ni ska få se det. Jag gör det för att jag bryr mig om er så mycket. Detta är något viktigt egentligen och ni kanske inte förstår vad jag menar. Men jag menar det. Det är egentligen så mycket som vi inte förstår och just jordens undergång är en riktigt svår fråga. Men som sagt, oroa er inte. Jorden går under när det är dags.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt med det du gör! Tror många tycker det är intressant fast de inte vågar säga något.

2011-05-18 @ 11:06:05
Postat av: Anonym

Fortsätt med det du gör! Tror många tycker det är intressant fast de inte vågar säga något.

2011-05-18 @ 11:06:40
Postat av: Anonym

Håller med fullständigt! Du gör ett bra "arbete", det är viktigt att förmedla sina tankar om tron och bibeln!

2011-05-18 @ 16:25:14
Postat av: A N G E L I J N A

http://youtu.be/Y8uKAZvZi6k lyssna/gilla(om du gillar det förstås) sen får du gärna slänga in en kommentar om du har lust, skulle vara så sjukt snällt, kul att veta vad just du tycker!:)

2011-05-18 @ 17:13:17
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: JohannaStenroos

vilket klokt inlägg! du verkar vara en härlig tjej! :D

2011-05-18 @ 20:00:23
URL: http://jstenroos.blogg.se/
Postat av: JohannaStenroos

tack så mycket! :D

2011-05-18 @ 22:06:28
URL: http://jstenroos.blogg.se/
Postat av: emma ~ bokblogg!

mycket, mycket klokt! :)

håller med dig till 100 %.

Är allt bra med dig?

2011-05-19 @ 16:08:44
URL: http://ebokis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0