flahult, att få umgås med Gud

Idag är det exakt två dagar tills den dagen jag längtar mest till detta året. Eller rättare sagt är det den dagen och de  två och en halv veckorna framåt. Det är då Flahults ungdomsbibelskola är, och de är det som är åretshöjdpunkt. Det finns något på Flahult som jag inte kan förklara, allt där känns riktigt bra. Att få ha bibelstudier flera gånger varje dag, att få en egen tid att läsa bibeln, att få vara på möten, och sen att umgås med kristna. Det är egentligen det jag vill göra med livet. Att liksom alltid känna sig nära Gud, för på något sätt så är det något man gör på Flahult. Jag önskar så mycket att jag skulle få in mer sånt i min vardag, som att läsa bibeln mycket och snacka med Gud hela tiden. Men ibland är det lätt att glömma bort det för det finns så mycket annat att göra. Saker kommer ivägen och det som man egentligen tänkte göra blir inte av för man inte hinner. Men jag försöker och ska försöka mer få in Gud i min vardag, tacka honom för allt jag har och inte va ledsen för det jag inte har. Att istället se det bra istället för allt dåligt. Det är lätt att bli ledsen, folk sårar än och man kan göra det värre för en själv om man bara är ledsen för det. Så det är liksom bara att lägga det i Guds händer. Och älska Gud i alla lägen. Jag har inte det lätt, och det brukar jag inte ha heller. Men jag vet att Gud ändå älskar mig och jag älskar han. Det får mig att må bättre ändå, för det är åtminstone en som stannar vid ens sida och älskar en vad man än gör.

Kommentarer
Postat av: Linor

Allt du säger är bara så rätt Linnea <3 älskar dig!

2011-06-29 @ 01:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0