flaaahuuuult!

Kom hem från Flahult för någon timma sen eller något sånt. För som inte vet vad det är så är det en tonårsbibelskola under 2.5 vecka. Det är inte ofta jag gråter, men när alla sa hejdå så började tårarna verkligen rinna. För de här veckorna på Flahult har verkligen betytt jätte mycket för mig. Det finns dagar då allt är öken, då ingenting fungerar och man tro sig känna att Gud är alldeles för långt borta. Och jag kan väl säga att mer än häften av lägret kändes så. Jag kan nu säga att det inte var lätt, men nu vet jag, att om jag får en öken period så är Gud med mig i vilket fall. För under ökenperioden så sog jag bara upp bibeln och hamnade på Hebreerbrevet 13:5 där det står: ''Gud har själv sagt, Jag skall aldrig svika dig, aldrig överge dig''. Och så är det, visst det kan kännas jobbigt i vissa stunder, men Gud överger oss inte, så han är med oss. Tänk såhär; om Gud skulle sluta svara på dina böner i ela ditt liv, skulle du fortfarande tro på honom då?
likadant är det nästan med, om du inte känner att Gud är nära, tror du ändå på honom då?
men de handlar inte alltid om att känna, nej oftast är det inte hur man känner som spelar roll, utan det är att man vet i sitt hjärta att Gud är där i alla stunder. GODBLESSYOU

Kommentarer
Postat av: Bea

Det är fantastiskt att se hur du har växt, Linnea! Verlkigen, du är grym!

Stor kram Bea

2011-07-19 @ 12:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0