mitt gamla jag finns inte, jag som ny tillsammans med Jesus

Det är ju lagen som får mig att synda, och därför har jag övergett lagen, eftersom den ändå inte kunde rädda mig. Ja, jag dog bort från lagen för att leva med Gud, när jag lät mitt gamla jag spikas fast på korset tillsammans med Kristus. Och nu lever jag, även om mitt gamla jag är dött, för Kristus lever i mig. Så länge jag lever här på jorden, lever jag alltså genom min tro på Guds Son, han som har älskat mig och gett sitt liv för att ta straffet för mina synder.
Galaterbrevet 2:19-20


Så är det ju liksom, mitt gamla jag finns inte längre kvar, utan nu lever jag som ny tillsammans med Jesus Kristus. Många av er säger: ''det var då, inget som står i bibeln gäller ju nu, det va då inte nu''.
Men vet ni vad? såhär är det:

Jesus Kristus är densamma igår, idag och i evighet
Hebreerbrevet 13:8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0