onaturligt, natuligt eller övernaturligt?

Hamnade i en intressant diskussion på facebook under statusen om att en trodde på Gud. Eller att han älskade Gud stod det faktiskt. Jag gillade statusuppdateringen och såg sedan att statusen hade fått många kommentarer. De kommenterade mot Gud, att Gud hatade massa saker och att de stod saker i bibeln som det inte stod och blabla. De var också det att dom kallade sig kristna men inte förstod vad det innebär att vara det. Jag tyckte det var kul och intressant så började kommentera och skriva mina ord och vad jag tycker. För att diskutera om Gud är en av de saker som jag bara älskar! En sak var att jag skrev om helade och sånna saker som Gud kan göra. Det dom bara sa var att de var övernaturligt som om de var något dåligt, för de uttryckte det så och sa det tillochmed. Och det är faktiskt det jag tänker säga till er som läser just nu. Att saker kan vara övernaturliga förstår inte många. Många säger bara att de är något dåligt och att det är helt sjukt. Men sanningen är den att iallafall jag som är kristen lever mycket övernaturligt. För Gud ÄR övernaturlig och gör övernaturliga saker. Men det är inget dåligt! Folk säger och tycker ofta att naturligt. Det är de bästa. Det är så det ska vara. Men tänk såhär, är onaturligt väldigt dåligt. Och natuligt väldigt bra. Vad är då inte övernatuligt? Övernatuligt är ju ändå över bra så då måste det vara över bra! Jag som kristen har chansen att leva ett övernaturligt liv med Gud, för övernaturlig, det är vad han är! Så tänk på det alla, ni har chansen med det också. De som folk tycker är övernaturligt, de är nog det natuligaste för mig, för det är liksom i min vardag hela tiden. Folk kan tycka de är övernaturligt att folk blir helade. Men för mig som har varit med om de så många gånger, för mig är det bara något naturligt. För jag är van vid det. Det är liksom mitt liv, det jag lever med! GODBLESSYOU

Kommentarer
Postat av: victor

Gott snack! Du låter som en mycket förnuftig person!

Fortsätt att dela med dig av erfarenheter och Jesus ord!

2011-08-30 @ 18:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0