hat eller kärlek? vad väljer du?

Det är så lätt att bli arg. Jag själv tycker det iallafall. Jag kan vara rätt bestämd, om jag tycker något så är det så, och det är liksom bara så jag är. Jag kan lätt störa mig på kompisar som bara skiter i en, kompisar som snackar skit om en och behandlar en som en idiot även fast de kallar sig ens vän. Det är rätt ofta man kan vara med om sånna saker. Då människor säga dumma kommentarer eller bara säger något som man inte tycker va lägligt. Då kan det vara rätt lätt att bara ta till den lätta sidan och bli arg? För de är det som känns lättast för oss. Att bara ta ett djupt andetag och skita i det är inte det lättaste liksom. Det var en statusuppdatering på facebook där det stod många saker varför det var lättare att göra saker som inte har med Gud att göra, en sak var varför det var svårare att be än att svära. Och den frågan kan man diskutera länge. Varför det egentligen är så. Om man blir arg tex så är det lättare att man slänger ett svärord än att bara be en kort bön? Det kan ju räcka med ett hjälp mig? asså bara något kort. men oftast så gör vi det som är lättast nu för tiden. Det kan kännas lättare att hata vissa människor än att älska dom? Jag tänker börja göra tvärtom. Jag ska börja göra det svåra. Det kanske bara är jag eller har ni lust att hänga på? Att även om den personen som säger sakerna rätt i ansiktet på dig försöker du älska ändå. Och i de stunderna då kanske personen gör något. Att du ber istället för att säga emot och börja tjaffsa? Det kanske skulle göra saker bättre? Det jag snackar om nu är inget lätt, inte överhuvudtaget! Men det kanske är värt ett försök? Ja de tror jag faktiskt! 
GodBlessU♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0