Gud hjälper dig i vardagen också, bland vanliga problem.

Just nu har jag så mycket att säga så jag skulle kunna skriva en hel bok eller något. Men jag ska ta något litet bara så du kan vara lugn. Jag lärde mig för någon dag sen att Gud kan hjälpa till med allt. Det var nämnligen såhär att i början av våren precis så gick min dator sönder. Först var det fläktarna som inte funkade så vi lämnade in den, när vi fick tillbaka den så funkade den inte att ladda. Vi försökte allt, vi laddade den tillslut men datorn funkade ändå inte. Den sattes inte igång eller någonting. Garantin hade gått ut men vi lämnade in den ändå för att se vad felet var. Felet var då modekortet, men pappa ville ändå försäkras om det så han lämnade in den på andra ställen också men alla sa samma sak. Modekortet är i stort sätt nästan hela datorn, funkar inte det så funkar inget. Och för att fixa det så kostar det väldigt mycket. Så man kan säga, man kunde likaväl köpa en ny dator istället för att det kostade så mycket. Men vi sket i att laga den så och vi köpte ingen ny heller. Men jag bad en bön till Gud, att han skulle hjälpa mig. En väldigt konkret bön. Jag glömde bort det och fortsatte leva livet. Månaderna gick och för någon dag sen så hittade pappa datorn i ett skåp hemma. Han är så envis så han bestämde sig för att ta isär datorn en gång för alla och se vad som hände. Som han hade gjort tusen gånger tidigare, eller inte tusen men ungefär 15 kanske. Så han gjorde det, och helt plötsligt när han trycker på starta knappen, så lyser den orangea lampan och datorn sätts igång! Jag kan väl bara påpeka att datorn var sönder och inte funkade men jag bad till Gud och han hörde. Så han hjälpte mig och fixade datorn. Lite roligt bönesvar kanske, men de bevisar bara för mig att Gud kan göra mer saker än att hela människor, han kan hela datorer också! Haha, inget är omöjligt för honom. Och så är det!
GodBlessYou!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0