Jesus är uppstånden, och jag är förlåten!

Alltså det är ju sjukt! Jesus dog för just din och min skull! Det är otroligt egentligen, men de är helt sant. Det är helt underbart! Tänk liksom, att Gud sände sin son för våran skull. För att vi skulle kunna ha genemskap med Gud och kunna bli förlåtna! Nu under påsken har jag varit på en konferens som heter TreDagar, och där är det massa bra möten om vad just påsken handlar om. Och det var just under påsken som Jesus dog, och sedan uppstod. Tro det eller ej, men det är faktiskt sant! Allt det är riktigt svårt att förstå, det är det för alla. Och vad som hände under påsken är väldigt svårt att förklara också så jag vågar inte gå in på det. Men Jesus dog för att förlåta mig, och dig. Och sen är det våran tur att förlåta andra. Nu menar jag inte att du ska gå och dö för att förlåta någon som gjort dig något. Utan jag menar att Gud har förlåtit dig för alla saker du gjort, både stora och små. Då kan du med den kärleken att vara fri och förlåten, ge den till någon annan och ge din förlåtelse till andra. För genom hans kärlek är det lättare att älska andra. Gud är verkligen god! Men om ni undrar något om påsken kolla på ''The passion of the Christ''. Men tänk att det inte är någon popcornfilm direkt eller någon film man bara kollar på för att kolla på. Utan det är liksom vad som hänt på riktigt! Jag rekommenderar filmen väldigt starkt, för genom det som hände, så kan jag vara fri!
GOD BLESS YOU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0