Who's my star?

Jag lyssnade för några dagar sedan på KLOVE (en riktigt bra kristen radio på nätet på engelska), och det var då det första december och de snackade om julen. Vad julen verkligen handlar om och allt om julen. De snackade om herdarna som fick reda på att Jesus hade fötts, och såklart det andra också. Men jag fastnade riktigt på en sak som de sa om det. Såklart snackade dom engelska då men jag tar det på svenska.
''Herdarna blev hjälpta och ledda av stjärnan
för att komma fram till Jesus''

Alltså att stjärnan ledde herdarna fram till Jesus. Men de var något annat jag fastnade för. Efter att de hade sagt det så frågade dom en sak till alla som lyssnade.
''och vem är din stjärna? vem är stjärnan i ditt liv
som hjälpte dig att komma fram till Jesus?''

Där fick jag en riktig tankeställare kan jag säga. Det de sa var sjukt bra och fick mig verkligen att tänka. Vem var egentligen min stjärna som hjälpt mig till tro på Jesus?

Jag är liksom uppväxt i en kristen familj. Både min mamma och pappa är kristna och likaså är nästan hela min släkt. Mina föräldrar tog mig till kyrkan som liten och har alltid gått där sen dess. Jag kan absolut inte säga att de har tvingat mig gå dit och tvingat mig att tro. För att tro är något man bara kan göra själv, ingen kan bestämma vad en själv ska tro på. Jag tror för att jag vet att det är sant. Jag har sett och varit med om saker som bevisar på att det är sant. Genom att få de man ber om är böneämnen också det, de tyder på att det måste finnas något. Under som skett och mycket mer. Saker jag hört folk berätta om vad de har varit med om för häftiga saker. Jag har ofta gått på läger och gått på möten som jag fått uppleva Gud på många otroliga sätt och fått en sån känsla som man inte kan beskriva. Jag vet att Gud är med mig när jag har det svårt eller lätt, han är alltid med mig.
Det är otroligt egentligen. Men tillbaka till mitt liv, vem min stjärna är.
Och jag tror faktiskt att jag skulle aldrig bli en sådan människa som jag är idag om inte jag haft en sådan underbar familj och släkt som jag har. Om inte min släkt hade varit kristen så hade jag kanske inte heller varit det. Så tack vare dom så har jag hittat fram till Jesus. Min familj och släkt är alltså min stjärna i livet. För utan dom så hade jag nog inte kommit fram till Jesus. Inte kommit till söndagsskolan som liten och hört vad de sa där, inte kunnat fortsätta gå i kyrkan och gått på alla läger som utvecklat min tro om Gud och Jesus. och inte heller fått mina underbara vänner som hjälper mig och stöttar mig och min tro.


Så min underbara familj och släkt är min stora stjärna!
Min stjärna som lett mig till tro♥

Men du som nu tror kan ju tänka på samma fråga som jag fick tänka på,
vare sig det är en stor eller liten tro som du har,
vem är din stjärna som lett dig till tro?
:)♥
Trackback
RSS 2.0